تفریحات سالم

پروپوزال شناسایی تاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی پروپوزال شناسایی تاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی دسته: مدیریت بازدید: 3 ب...

sam
بازدید :307
چهارشنبه 23 خرداد 1397زمان :20:47
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

پروپوزال شناساییتاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی

  • پروپوزال شناسایی تاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی
    پروپوزال شناسایی تاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانیدسته: مدیریت
    بازدید: 3بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 53 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 33

    هدف از این پروپوزال شناساییتاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی در دانشکده شهید رجایی کاشان بصورت کامل و جامع و با منابع جدید می باشد

    قیمت فایل فقط 19,000 تومان

    خرید

    دانلود پروپوزال پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

    مقدمه

    امروزه در بحث از علل پیشرفت های شگرف و رو به تزاید کشورهای توسعه یافته ،رعایت الگوها و استانداردهای تعریف شده در همه ابعاد از جمله زمینه های شغلی عنوان می شود. این امر عمدتاً از طریق نظارت مستمر، سیستماتیک وعلمی به عملکردافراد درهمه سطوح حاصل شده است. بدیهی است اشکال این نظارت برحسب موقعیت شغلی، اجتماعی،جغرافیایی و...... متفاوت است. در جایی ممکن است این نظارت از طریق مطبوعات اعمال شود و در زمینه ای دیگر از طریق متخصصان و صاحب نظران رشته مورد نظر، آنچه مسلم است نحوه اعمال این نظارت باید بصورت ظریف و با مکانیزم های تعریف شده و بدور از سوگیری و غرض ها باشد تا مفید فایده واقع شود(فرهادی،23:1381).

    دنیای كنونی، دنیای سازمانهاست و متولیان اصلی سازمان‌ها، انسان‌ها هستند. حتی با وجود فناور شدن سازمان‌ها، نقش انسان به عنوان عامل حیاتی و استراتژیك در بقای سازمان كماكان باقی خواهد ماند.اكثر نظریه‌پردازان مدیریت منابع انسانیمعتقدند كه سازمان‌ها باید پیش از هر تصمیم‌گیری مهم نظیر: ارتقاء، افزایش حقوق و دستمزد، جابجایی، انتصاب و اخراج، كاركنان خود را ارزیابیكنند و براساس معیارهایی مناسب، عملكرد، استعدادها، توانایی‌های بالقوه و اثربخشی آنان را مورد سنجش قرار دهند، زیرا برای بقا، رشد و پویایی سازمان و تحقق اهداف، نقش منابع انسانیخلاق، مبتكر، متعهد و توانمند، از اهمیتی حیاتی و جایگاهی ویژه برخوردار است. با بكارگیری صحیح نظام ارزیابیعملكرد، بی‌تردید می‌توان ضمن فائق آمدن برمشكلات روابط كار و تعاملات سازمان، از قابلیت‌ها، توانایی‌ها و نقاط قوت و ضعف افراد، شناختی صحیح و جامع به دست آورد و اقدامات لازم را در زمینه تهیه برنامه‌های بهبود و توسعه آنها انجام داد و از این رهگذر منافع زیادی را متوجه سازمان كرد(یاوری،54:1387).

    از طرفی ویژگیهای خاص و پیچیده سازمان های تحقیقاتی ایجاب می کند تا با آگاهی از چالش های دید ارزیابیعملکرد و اهمیت آن در موفقیت اینگونه سازمان ها دامنه کار از شیوه های رایج ارزیابیکه صرفاً به سنجش بعضی از عوامل انتزاعی می پردازد، فراتر رفته ومدلی موثر مبتنی بر تقویت رفتار و نگرش ارائه گردد(فرهادی،21:1381).

    ارزیابیعلمکرد طی سالهای اخیر بطور گسترده ای به نقد کشیده شده و تعاریف جامعی از اهداف و عملکرد های آن درحوزه مدیریت منابع انسانی ارائه شده است. نگاهی گذرا به سیر تکاملی ارزیابینشان می دهد که در مدیریت قدیم و کلاسیک بدان به مثابه کنترل در وظایف و کارکردهای مدیر نگریسته شده است ولی امروزه به صورت یک فرایند پویا، مستمر، کیفی و متقابل ( مدیر و کارکنان) بعنوان پاره سیستم اصلی مدیریت منابع انسانی کارکردی فراتر از اعطاء پاداش ، تأکید برحمایت رفتار، ایجاد ارتباط بین مدیران و کارکنان و بهسازیمنابع انسانیدر سازمانها دارد.

    ارزیابی عملکردبصورت فردی وسازمانیبعنوان ابزاری برای کنترل کیفیت اقدامات مدیریت منابع انسانیبکار گرفته می شود و برآورد اقتصادی و کاوشگرانه از فعالیتهای مختلف یک سازمان است. امروزه به ارزیابیبه دید وسیعتر یعنی مدیریت عملکرد تأکید می گردد. مدیریت عملکرد بعنوان یکی از پدیده های نوین در قلمرو مدیریت استراتژیک منابع انسانی و ارزیابیعملکرد یکی از مقوله و اجزای آن مطرح می باشد(لاراین،2001).

    الگوها و روش‌های زیادی برای ارزیابیافراد وجود دارد. مسئله مهم در مورد بكارگیری آنها این است كه متناسب با شرایط سازمان باشند و نزدیك‌ترین تخمین به واقعیت را در اختیار كاربران قرار دهند.به زعم صاحب نظران مدیریت و سازمان، ارزیابی عملکرد یک راهکار مناسب جهت بهسازینیروی انسانی است. یعنی هدف از ارزیابی عملکردباید بهسازی و ارتقاء توانمندی کارکنان سازمان باشد (لاراین ، 2001)

    بیان مسئله

    نیروی انسانیسرمایه اساسی و مهم یك سازمان را تشكیل می دهد كه در توسعه و رشد سازمان با توجه به ویژگی های جمعی ، مهارت ها و قابلیت هایش سهم بسزایی دارند . به همین دلیل نیروی انسانیمی تواند مهم ترین زیربنای سرمایه فكری باشد و از آنجا كه ارزیابیعملكرد كاركنانبه منظور تشخیص نقاط ضعف و قوت ، افزایش توانائی ها و اتخاذ تصمیمات مدیریتی مناسب صورت می گیرد، بنابراین ارزیابینیروی انسانییكی از مهم ترین مباحث می باشد كه مدیران باید به آن توجه خاصی داشته باشند(اسفندیار،21:1389).

    ارزیابی عملکردنیروی انسانیموجب بهبود سازمانی می شود. هنگامی که فرایند بهبود مستمر در سازمان به عنوان یکی از رسوم فرهنگی درآید، آن سازمان پیشرفت معنی داری کرده است و توسعه این پیشرفت همگام با مشارکت کارکنان می باشد. این پیشرفت، میزان تحقق اهداف نظم ارزیابی عملکردرا مشخص می نماید و میزان تحقق اهداف همان رضایت سازمان یا اثربخشی سازمان می باشد(عباس پور،20:1384).

    هدف ارزیابیعملكرد، شناساییمیزان اثربخشی و كارامدی كاركنان سازماناز طریق ایجاد و توسعه اطلاعات حیاتی منابع انسانیاست(عباس پور،20:1384).

    ارزیابیعملكرد، نه تنها اطلاعاتی معتبر و صحیح را در اختیار مدیران قرار می‌دهد بلكه اطلاعات مناسبی را در اختیار كاركنان نیز قرار می‌دهد، آنان را نسبت به عملكرد و رفتارهای شغلی خود آگاه می‌سازد و باعث می‌شود تا به نقاط قوت و ضعف عملكرد خود پی ببرند. این اطلاعات، پایه مناسبی برای اصلاح و بهبود رفتارهای شغلی و رشد و پرورش شخصیت كاركنان خواهد بود(آرمستردانگ،1381،نقل ازاعرابی).

    آموزش و بهسازیبه تلاش برنامه ریزی شده ای اشاره می کند که به وسیله یک سازمان برای تسهیل یادگیری رفتار مرتبط با شغل بر روی بخشی از کارکنان اعمال می شود. همچنین آموزش و بهسازیبه افزایش سطح مهارت فردی در یک یا چندحوزه تخصصی منجر می شود و از این طریق زمینه های انگیزش لازم برای انجام شایسته وظایف شغلی فراهم گردیده و بهبودمی یابد(عباس پور،34:1387).

    به عبارتی بهسازیمنابع انسانی شامل مجموعه فعالیت هایی است که توانایی انسان را برای رسیدن به بالاترین پتانسیل افزایش می دهد. آموزش یكی از عناصر کلیدی استراتژی دولتها برای کاهش فقر است. استراتژی های بهسازینیروی انسانی را می توان به دو گروه تقسیم كرد:

    یك گروه برای كاهش دادن یا مهار كردن نارسایی های موجود به كار گرفته می شوند و گروه دوم برای جلوگیری از بروز نارسایی ها به كار برده می شوند. اگرچه برمبنای این دو پایه استراتژی های فراوانی به اجرا درمی آید(رابینز،1378: 105)

    صاحبنظران مدیریت و سازمان ارزیابی عملکردرا یک راهکار مناسب جهت بهسازینیروی انسانی می دانند.یعنی هدف از ارزیابی عملکردباید ارتقاء و بهبود توانمندی کارکنان باشد. اجرای آموزش و بهسازی نیروی انسانی سبب می شود تا افراد بتوانند متناسب با تغییرات سازمانی و محیطی، به طور مؤثر فعالیت هایشان را ادامه داده و بر كارایی خود بیفزایند. بنابراین آموزش و بهسازی، كوشش مداوم و برنامه ریزی شده به وسیله مدیریت برای بهبود سطوح شایستگی كاركنان و عملكرد سازمانی است(زادهدی،1384:ص34).

    ارزیابی عملکرد به عنوان فرآیندی یکپارچه است که با بهسازیافرادی که در سازمانها کار می کنند و نتیجه ای که از بازخورد ارزیابیدر سازمان ارائه می گردد، نقاط ضعف مشخص و کارکنان را به خلاقیت و کسب آموزش و انگیزش و بهبود عملکرد وا می دارد .همچنین انجام صحیح ارزیابیکارکنان با کیفیت را تشویق به ماندگاری و رضایت از سازمان می نماید(عباس پور،1384).

    ارزیابی عملکردمبنای تصمیم گیری های مهم برای فرد و سازمان خواهد بود و اگر این فرایند به بهترین شکل تعریف و اعمال گردد، موجب می شود که افراد انگیزش مضاعفی در مشارکت و بهره وری داشته باشند.

    در قلمرو این تحقیق جهت ایجاد سازمانی با نیروی انسانیکارآمد راهی جز توجه به آموزش ،تقویت خلاقیت،ابتکار و انگیزه ندارد. جهت دستیابی به این اهداف، در مرحله نخست عملكرد باید كاركنان به نحو مطلوب مورد ارزیابیو سنجش قرار گیرند و پس از مشخص شدن نقاط ضعف و قوت كاركنان در زمینه های فوق، نسبت به رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام نمود. به عبارت بهتر با ارزیابیعملكرد باید در بهسازیو پرورش نیروی انسانی كوشید.

    دراین تحقیق دانشکده فنی شهید رجائی به منظور قلمرو تحقیق در نظر گرفته شده است، چرا که در این سازمان فرم های ارزیابیعملکرد اولا" تعداد محدودی از کارکنان و به صورت جزئی انجام می شود ،ثانیا" کارکنان به طور سلیقه ای و دور از واقعیت پاسخگوی فرم ارزیابیهستند و ثالثا" بعد از انجام ارزیابینتایج آن هیچ گونه بازخوردی در بهسازیکارکنانندارد.

    همچنین فرآیند ارزیابی عملکرددر سازمانمورد نظر تعیین شکاف و ارائه راهکارهایی برای بهسازینیروی انسانی را شناساییمی کند.بنابراین این تحقیق به دنبال شناساییتاثیر ارزیابیعملکرد بر بهسازی نیروی انسانیاست.

    فهرست مطالب

    فصل اول:کلیات تحقیق 6

    مقدمه 6

    1-1.بیان مسئله 8

    1-2.اهمیت وضرورت موضوع 11

    1-3.مدل مفهومی تحقیق 14

    شکل1-1.مدل مفهومی تحقیق 14

    1-4.اهداف تحقیق 15

    1-5.سوال های تحقیق 16

    سوال اصلی 16

    سوال های فرعی 16

    1-6.فرضیه های تحقیق 17

    فرضیه اصلی 17

    فرضیات فرعی 17

    1-7.قلمرو تحقیق 17

    1-8.تعریف واژه های تحقیق 18

    3-2.روش تحقیق 74

    3-3.جامعه آماری تحقیق

    3-4- حجم نمونه

    3-5 نحوه گردآوری داده ها

    3-6- ابزار تحقیق

    جدول شماره (3-1): جدول شماره گویه های متغیر های پژوهش

    3-7.روایی وپایایی ابزار تحقیق

    جدول3-3.پایایی پرسشنامه بااستفاده ازآلفا کرونباخ

    3-10تجزیه و تحلیل دادهها

    منابع

    قیمت فایل فقط 19,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : پروپوزال شناسایی تاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی, فرآیند ارزیابی عملکرد, بهسازی نیروی انسانی, ارزیابی عملکرد کارکنان, ارزیابی عملکرد سازمان های دولتی, دانلود پایان نامه مدیریت منابع انسانی, ارزیابی عملکرد کارکنان در سازمان, ارزیابی عملکرد کارکنان در دانشگاه, پروپوزال تاثیر ارزیابی عملکرد بر نیروی انسانی

براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد.

download (1)



مشاهده پست مشابه : مبانی نظری شناسایی تاثیر فرآیند ارزیابی عملکرد بر بهسازی نیروی انسانی
نظرات این مطلب
نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
تفریحات سالم تفریحات سالم کد امنیتی

درباره ما
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
آرشیو
خبر نامه


معرفی وبلاگ به یک دوست


ایمیل شما :

ایمیل دوست شما :



چت باکس




captcha


پیوندهای روزانه
  • آرشیو لینک ها
آمار سایت
  • کل مطالب : 152
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 67
  • بازدید کننده امروز : 68
  • باردید دیروز : 329
  • بازدید کننده دیروز : 330
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 398
  • بازدید ماه : 1446
  • بازدید سال : 4976
  • بازدید کلی : 79242
کدهای اختصاصی